Aluevaalien yrittäjäehdokkaan ehdokasesittely

Olen Myrskylän Yrittäjien puheenjohtaja ja ehdolla aluevaaleissa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella numerolla 47.

Aku Eronen, Itä-Uusimaa, Myrskylä, nro 47.

Vaikka olen jo lopettelemassa yritystoimintaani, olen vielä Myrskylän Yrittäjien puheenjohtaja.  Johdollani Myrskylän Yrittäjät valittiin 2020 vuoden parhaaksi yrittäjäyhdistykseksi Uudellamaalla. Pidän tärkeänä, että yksityisen sektorin osaamista hyödynnetään sote palveluiden tuottajina reilun kilpailutuksen kautta täydentämään julkisia palveluja. Yhtenä hyvänä keinona voisivat olla palvelusetelit. 

Tässä juttu vuoden yrittäjäyhdistys valinnasta: https://www.yrittajat.fi/uutiset/myrskylan-yrittajat-paras-yrittajayhdistys/ 

Myrskylän Yrttäjät - Vuoden yrittäjäyhdistys Uudellamaalla.

NÄYTTÖJÄ OSAAMISESTA JA TOIMINNASTA

Nähdäkseni tulevilta valtuutetuilta vaaditaan eniten organisointi- ja yhteistyökykyä. On ymmärrettävä, miten hommat saa toimimaan ja on kyettävä rakentavaan ryhmätyöhön isoissa ja pienissä ryhmissä ja on osattava ja uskallettava puhua vakuuttavasti ja luontevasti muille valtuutetuille aluevaltuuston kokouksissa. Itä-Uudellamaalla tulee olemaan 59 valtuutettua (Wikipedia). Minä olen puhunut 2021 syksyn aikana sekä Tampere-talon pääsalissa Eläkeliiton liittokokouksessa (osallistujia noin 800 henkeä), että Finlandia talon pääsalissa kunnallisjohdon seminaarissa, jossa oli mukana kaikkiaan yli tuhat osallistujaa.

Ruohonjuuritason kokemusta olen saanut sosiaalisektorilta varsin runsaasti. Olen tehnyt sen alueen vapaaehtoistyötä niin paljon, että minut valittiin vuonna 2016 Vuoden vapaaehtoistyöntekijäksi Suomessa.

Seura lehden juttu sosiaalisektorin toiminnastani: https://seura.fi/ilmiot/tarinat/arjen-sankari/

Kerroin silloin kolmessa lasten päiväkodissa satuja eri lapsiryhmille, toimin kahdella nuorisotalolla valvojana, pyöritin Levyraati-kerhoa vanhusten hoivakodissa, toimin lastensuojelulapsen aikuiskaverina ja vedin Ridasjärven päihdehoitolaitoksella Toivo-nimistä ryhmää vakavasti päihdeongelmaisille.  Lehtitietojen mukaan silloin maassamme oli noin 160 tuhatta vapaaehtoistyöntekijää. Tämän toimintani ja ”Vuoden vapaaehtoistyöntekijä” valinnan ansiosta presidentti kutsui minut 6.12.2016 itsenäisyyspäivän juhliin presidentinlinnaan. Olin siellä vaimoni kanssa.

Kotisivuiltani lisää tietoa: https://somevaari.com/kuka-on-somevaari/  

Aku Eronen, Itä-Uusimaa, Keskusta, nro 47. 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juoksun juhlaa 50. Lasse Viren hölkässä

Kortiston juhlatila

Insinööri Myrskylän kotiseutumuseolla