Aikaansaava järjestömies

 

Aku Eronen, keskustan ehdokas nro 41 Myrskylässä.

Olen Aku Eronen, numerolla 41 keskustan kuntavaaliehdokas Myrskylässä. Olen 67-vuotias, hyväkuntoinen aktiivinen toimija. Yritän tässä kertoa niin lyhyesti kuin osaan tarinani Myrskylässä.

Kun rakennutimme paikallisin voimin talomme Kirkkojärven rantaan ja muutimme vaimoni kanssa Myrskylään toukokuun lopulla 2018, olin jo jäähdyttelevä yrittäjä. Olin aikeissa parissa vuodessa lopettaa yritystoimintani ja jäädä kokonaan eläkkeelle.

Menin kuitenkin Myrskylän Yrittäjien kokoukseen alkusyksyllä 2018 tarkoituksena tarjota viestintäosaamistani sen hallituksen käyttöön. Ällistykseni oli melkoinen, kun minulta tiedusteltiin ensimmäisessä tapaamisessa kiinnostustani puheenjohtajuuteen. Pienen keskustelun jälkeen suostuin ja virallisessa syyskokouksessa minut sitten valittiin yhdistyksen puheenjohtajaksi. Minulla oli hallituskokemusta jo Kellokosken ja Järvenpään Yrittäjistä, joten tiesin kyllä, mihin olin suostunut.

J & M rakensi talomme, kuva työmaalta.

Myrskylän Yrittäjiä onnisti, vaikka itse sanonkin. Päätin ottaa homman tosissani, kuten olen tehnyt kaikessa mihin olen ryhtynyt. Jäähdyttelevänä, pienenä senioriyrittäjänä minulla oli muita enemmän aikaa hoitaa järjestötehtäviä ja sen todella tein. Vuonna 2019 Myrskylän Yrittäjät nousi viiden finalistin joukkoon koko valtakunnassa viestinnässä ja vuonna 2020 Myrskylän Yrittäjät valittiin historiallisesti Uudenmaan parhaaksi yrittäjäyhdistykseksi, mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Rakensin Myrskylän yrittäjille omat kotisivut ja otin sosiaalisen median haltuun yhdistykselle. Voisi perustellusti sanoa, että nostin Myrskylän Yrittäjät näkyväksi toimijaksi digitalisoimalla sen viestinnän nykyajan vaatimuksia vastaavaksi.

Sain myös Uudenmaan Yrittäjien aluekokouksen Myrskylään, Mikael Jungnerin luennoimaan Palotallille ja aktivoimme aloitteestani osallistumistamme kylän tapahtumiin. Tulimme näkyväksi paitsi verkossa, myös jossain määrin kylänraitillakin. Korona sitten sekoitti meidänkin suunnitelmamme, kuten kaikkien muidenkin. Lasten teatteriretki Helsinkiin (jossa olisimme olleet sponsorina) jouduttiin perumaan. Ehdimme osallistua ”Pyhä yö, Taiteiden yö” tapahtumaan ja tänä keväänä yhdessä kunnan kanssa ”Osta läheltä” kampanjaan. Välitin myös kaiken mahdollisen tiedon yrittäjien koronatuista tuoreeltaan kaikille myrskyläläisille yrityksille. 

Mikael Jungner palotallilla.

Tämä työ jatkuu ja aiomme olla jatkossakin olla aktiivinen ja näkyvä toimija niin verkossa kuin kylän tapahtumissa. Resurssiemme puitteissa tietysti.

Syksyllä 2018 viikon sisällä minut valittiin paitsi yrittäjien puheenjohtajaksi, myös Eläkeliiton Myrskylän paikallisyhdistyksen puheenjohtajaksi ja kirkkovaltuustoon. Istun nyt myös toista vuotta jo Eläkeliiton Uudenmaan piirin hallituksessa. Kaikkiin näihin tehtäviin minua pyydettiin, yhteenkään en millään tavalla pyrkinyt tai tavoitellut kyseisiin tehtävään.

Eläkeliiton Myrskylän yhdistyksen puheenjohtaja.

Voin siis perustellusti sanoa, että olen antanut kokemukseni ja osaamiseni Myrskylän käyttöön. Olen vahvistanut digitalisaatiota Myrskylässä laajalla rintamalla. Kuten jo mainitsin, tein Myrskylän yrittäjien kotisivut ja otin sen sosiaalinen median vahvasti haltuun. Olen tehnyt Eläkeliiton Myrskylän kotisivujen ylläpitoa, perustin Myrskylän seurakunnalle oman blogin, tein Myrskylän keskustalle kotisivut, oman blogin ja otin sen somen haltuun. Olen jakanut kauniita kuvia Myrskylän luonnosta omilla some-kanavillani, joiden seuraajamäärä on paitsi laaja, myös varsin arvovaltainen.

Arvovaltaisista mainittakoon tasavallan presidentti, pääministeri ja eduskunnan puhemies. On siellä muitakin ministereitä, liuta kansanedustajia, yliopistoväkeä ja talousvaikuttajia. Järjestöseuraajista mainittakoon Suomen Yrittäjät, Unicef, Punainen risti, Vanhustyön keskusliitto, Eläkeliitto, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Lastensuojelun keskusliitto jne jne.

 Yhteistyökykyni ja johtamistaitoni lienee tullut selväksi ja tulokset ovat olleet kaikkien nähtävissä. Nyt olen ehdokkaana kuntavaaleissa numerolla 41 ja tarjoan osaamistani myös kunnan ja kuntalaisten käyttöön. 

Kotisivuillani lisää tietoa minusta ja toiminnastani: https://somevaari.com/  


Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juoksun juhlaa 50. Lasse Viren hölkässä

Kortiston juhlatila

Insinööri Myrskylän kotiseutumuseolla